- İvedik OSB Mahallesi, Melih Gökçek Blv. No:88-E, 06378 Yenimahalle/Ankara
- [email protected]
Partikül Filtresi İle İlgili Olabilecek Arıza Kodları

Partikül Filtresi İle İlgili Olabilecek Arıza Kodları Listesi
- P2000 NO x Tuzak Verimliliği Eşik Altında Bank 1.
- P2001 NO x Azot Oksit Tuzak Verimliliği Eşik Altında Bank 2
- P1471 Dizel partikül filtresi (sıra 1) rejenerasyonu tamamlanmadı.
- P2002 Dizel partikül filtresi (sıra 1) verimliliği Eşik altında.
- P2003 Dizel partikül filtresi (sıra 1) partikül kütlesi çok yüksek.
- P2031 Egzoz gazı sıcaklık sensörü devresi (sıra 1 sensör 2)
- P2032 Egzoz gazı sıcaklık sensörü devresi düşük (sıra 1 sensör 2)
- P2033 Egzoz gazı sıcaklık sensörü devresi yüksek (sıra 1 sensör 2)
- P2034 Egzoz gazı sıcaklık sensörü devresi (sıra 2 sensör 2)
- P2035 Egzoz gazı sıcaklık sensörü devresi düşük (sıra 2 sensör 2)
- P2036 Egzoz gazı sıcaklık sensörü devresi yüksek (sıra 2 sensör 2)
- P242F Dizel partikül filtresi (sıra 1) rejenerasyonu aktif değil.
- P244A Partikül filtresi diferansiyel basıncı çok düşük.
- P224B Partikül filtresi diferansiyel basıncı çok yüksek.
- P2452 Partikül filtresi diferansiyel basınç sensörü arızası.
- P2453 Dizel partikül filtresi diferansiyel basıncı – sensör arızası.
- P2454 Dizel partikül filtresi diferansiyel basıncı – sensör voltajı çok düşük.
- P2455 Dizel partikül filtresi diferansiyel basıncı – sensör arızası.
- P2458 Partikül filtresi rejenerasyon maksimum rejenerasyon süresi.
- P2459 Partikül filtresi rejenerasyonu, rejenerasyon frekansı mantıksız.
- P246C Giriş tarafındaki aşırı yüksek basınçlar, DPF’de bir kısıtlama olduğunu gösterir.
- P2463, “dizel partikül filtresi kısıtlaması” olarak tanımlanan genel bir koddur.
Diğer Blog Yazılarımız

(DPF) Dizel Partikül filtrelerinin tıkanma sorunlarından dolayı firmamız ,13 yılı aşkın süredir Dpf'lerin bakımı ve temizlenmesi noktasında Türkiye'de ve Avrupa da geliştirmiş olduğu faydalı model patentli ‘’CLEANMAXPOWER’’ temizle makineleri ile ciddi başarılar elde etmiştir. Türkiye'de 800 üzeri bir bayi ağı, Avrupa da 21 ülkeye ihracat gerçekleştirmiştir ve gerçekleştirmeye devam etmektedir.
Filtrelerdeki bu sorun sadece Türkiye'nin değil tüm dünyanın sorunudur ve olmaya da devam etmektedir. Filtrelerin fiyatları göz önüne alındığında tıkanan her bir filtreyi değiştirme yoluna gidildiğinde ülke olarak karşımıza ciddi bir döviz kaybı çıkmaktadır.
Firmamızın 800 bayisini göz önüne alırsak ve bunların günde en az sadece 1 er adet filtre temizlediğini düşünürsek( ki biz bunu firma kayıtlarımızla doğrulayabilmekteyiz) Kısa bir hesapla; Günde 800 filtreyi tekrar kazandırıyoruz demektir. Bir filtrenin satış fiyatı ortalaması 1000 euro günde 800*1000=800.000 euro günlük döviz çıktısını engellemekteyiz. Bunu yıla yayarsak ve ayı 20 gün olarak alırsak 12 ay * 20 gün =240 gün * 800.000 euro günlük=192.000.000 euro, basit ama gerçeğe yakın olarak yıllık döviz kaybını önlemekteyiz.
Tabiki bu hesap sistemin maddi boyutudur. Bilinmelidir ki her filtre tıkanmadan sonra yaydığı kirli gaz insan ve doğa sağlığını ciddi tehdit etmektedir. Bunun önüne geçmek her zaman öncelik kazanmış olmalıdır. Firma olarak Türkiye'de ve Avrupa da patentli bu ürünümüzü yaygınlaştırmak ve insanlığa, ekonomimize ciddi katkı sağlamak vizyonumuz olmuştur.
‘’OTO DPF BİR CMP CLEANMAX POWER KURULUŞUDUR.’’
Bize Mesaj Gönderin