- İvedik OSB Mahallesi, Melih Gökçek Blv. No:88-E, 06378 Yenimahalle/Ankara
- [email protected]
Benzinli Arabalarda DPF Bulunur Mu

Benzinli Araçlarda DPF Bulunur Mu?
Benzinli araçların motor teknolojisi ve emisyon kontrol sistemleri, dizel motorlardan farklılık gösterir. Bu farklılıkların başında dizel partikül filtresinin (DPF) kullanımı gelmektedir. Peki, benzinli araçlarda DPF bulunur mu? Gelin bu konuyu daha detaylı bir şekilde inceleyelim.
DPF Nedir?
Dizel Partikül Filtresi (DPF), dizel motorların egzoz sisteminde bulunan bir bileşendir. Görevi, dizel motorların yanma işlemi sırasında oluşan zararlı karbon partiküllerini ve soot’u (karbon kalıntısı) tutarak atmosfere salınımını azaltmaktır. DPF, motor performansını artırmak ve çevre dostu bir emisyon seviyesi sağlamak için kritik bir öneme sahiptir.
Benzinli Araçlarda DPF Kullanımı
1. Motor Çalışma Prensibi : Benzinli motorlar, dizel motorlardan farklı olarak, daha düşük sıkıştırma oranına sahiptir. Bu nedenle, benzinli motorlar yanma sırasında daha az partikül üretir. DPF, esas olarak dizel motorların ihtiyacına yönelik bir sistem olduğundan, benzinli araçlarda bu filtreye gerek yoktur.
2. Emisyon Kontrolü : Benzinli araçlarda emisyon kontrolü, genellikle katalitik konvertörler aracılığıyla sağlanır. Katalitik konvertörler, zararlı gazları (karbon monoksit, hidrokarbon ve azot oksit) daha az zararlı bileşenlere dönüştürerek atmosfere salınımını azaltır. Bu sistem, benzinli motorların emisyon düzeylerini kontrol etmede oldukça etkilidir.
3. Partikül Üretimi : Benzinli motorlar, genellikle daha az partikül ürettiği için, dizel motorlardaki kadar yoğun bir filtrasyon sistemine ihtiyaç duymaz. Ancak son yıllarda, bazı turboşarjlı benzinli motorların, yüksek performans sağlarken belirli koşullarda daha fazla partikül üretebildiği gözlemlenmiştir. Bu durum, benzinli motorlarda DPF kullanımını zorunlu hale getirmese de, emisyon standartlarını karşılamak amacıyla diğer sistemlerin geliştirilmesine yol açmıştır.
DPF Yerine Kullanılan Sistemler
Benzinli araçlar için dizel partikül filtresine alternatif olarak farklı sistemler geliştirilmiştir. Bunlar arasında:
-
Katalitik Konvertör: Zararlı gazların zararsız bileşenlere dönüştürülmesinde anahtar rol oynar.
-
Ateşleme Kontrol Sistemleri: Motorun çalışma koşullarına göre ateşleme zamanlamasını ayarlayarak daha verimli yanma sağlar.
-
Egzoz Gazı Geri Besleme (EGR) Sistemi: Yanma odasına belirli bir miktar egzoz gazı geri göndererek emisyonları azaltmaya yardımcı olur.
Sonuç olarak, benzinli araçlarda dizel partikül filtresi (DPF) bulunmaz. Bu araçlar, farklı emisyon kontrol sistemleri kullanarak zararlı gazların atmosfere salınımını azaltır. Benzinli motorların yanma süreci ve emisyon profili, DPF gibi yoğun filtrasyon sistemlerinin gerekliliğini ortadan kaldırır. Araç sahipleri, araçlarının emisyon kontrol sistemleri hakkında bilgi sahibi olmalı ve gerektiğinde bakım yaptırmalıdır. Bu, hem motor sağlığını korumak hem de çevreye duyarlı bir sürüş deneyimi sağlamak için önemlidir.
Benzinli araç sahipleri, emisyon kontrollerine dikkat ederek, araçlarının performansını artırabilir ve çevre dostu bir sürüş deneyimi yaşayabilirler. Eğer benzinli aracınızda emisyon sorunları yaşıyorsanız, bu durumu mutlaka bir uzmana danışmalısınız.
Diğer Blog Yazılarımız

(DPF) Dizel Partikül filtrelerinin tıkanma sorunlarından dolayı firmamız ,13 yılı aşkın süredir Dpf'lerin bakımı ve temizlenmesi noktasında Türkiye'de ve Avrupa da geliştirmiş olduğu faydalı model patentli ‘’CLEANMAXPOWER’’ temizle makineleri ile ciddi başarılar elde etmiştir. Türkiye'de 800 üzeri bir bayi ağı, Avrupa da 21 ülkeye ihracat gerçekleştirmiştir ve gerçekleştirmeye devam etmektedir.
Filtrelerdeki bu sorun sadece Türkiye'nin değil tüm dünyanın sorunudur ve olmaya da devam etmektedir. Filtrelerin fiyatları göz önüne alındığında tıkanan her bir filtreyi değiştirme yoluna gidildiğinde ülke olarak karşımıza ciddi bir döviz kaybı çıkmaktadır.
Firmamızın 800 bayisini göz önüne alırsak ve bunların günde en az sadece 1 er adet filtre temizlediğini düşünürsek( ki biz bunu firma kayıtlarımızla doğrulayabilmekteyiz) Kısa bir hesapla; Günde 800 filtreyi tekrar kazandırıyoruz demektir. Bir filtrenin satış fiyatı ortalaması 1000 euro günde 800*1000=800.000 euro günlük döviz çıktısını engellemekteyiz. Bunu yıla yayarsak ve ayı 20 gün olarak alırsak 12 ay * 20 gün =240 gün * 800.000 euro günlük=192.000.000 euro, basit ama gerçeğe yakın olarak yıllık döviz kaybını önlemekteyiz.
Tabiki bu hesap sistemin maddi boyutudur. Bilinmelidir ki her filtre tıkanmadan sonra yaydığı kirli gaz insan ve doğa sağlığını ciddi tehdit etmektedir. Bunun önüne geçmek her zaman öncelik kazanmış olmalıdır. Firma olarak Türkiye'de ve Avrupa da patentli bu ürünümüzü yaygınlaştırmak ve insanlığa, ekonomimize ciddi katkı sağlamak vizyonumuz olmuştur.
‘’OTO DPF BİR CMP CLEANMAX POWER KURULUŞUDUR.’’
Bize Mesaj Gönderin